بسم الله الرحمن الرحیم

از آنجا که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) هستیم تصمیم گرفتم کتابی بسیار مفید رو برای آشنایی با حوادث بعد از رحلت حضرت رسول و شهادت حضرت زهرا و غصب حق اهل بیت معرفی کنم.

کتاب سقیفه علامه عسگری از متن روان و ساده و جذاب تشکیل شده که برای مخاطبان عام حوزه تاریخ اسلام بسیار قابل پذیرش میباشد و شاید به نوعی بشود گفت برای شروع مطالعه این کتاب بسیار مناسب است و خودم همین با همین کتاب به حوزه تاریخ اسلام علاقه مند شدم و ان شاءالله در آینده کتاب های تخصصی تر رو هم معرفی میکنم.

متاسفانه در زمان حال در جامعه اسلامی ما بحث سقیفه تا حدی مغفول مانده البته با  لطف مراجع بزرگوار در سال های اخیر با پررنگ شدن ایام فاطمیه این بحث ها دوباره به سطح جامعه بازگشته است همچنین با توجه به شرایط جامعه اسلامی برخی از روحانیون از بیان این مطالب بروی منبر خودداری میکنند و یا میگویند بحث های به روز تر انجام دهیم! گرچه خودم این مطلب رو قبول ندارم و اعتقاد دارم مرز های تشیع در جامعه باید پررنگ و مشخص باشد و همچنین بنا بر گفته حضرت آقا بحث علمی منافاتی با وحدت نخواهد داشت ولی با این حال شاید نشود به صورت علنی این بحث ها را خیلی مطرح کرد پس یکی از راهکار های مناسب ترویج کتابخوانی در این رابطه است و البته بحث درونی تر مانند حلقه های صالحین در مساجد تا جوانان و نوجوان ها که ادامه دهنده این راه خواهند بود با این مطالب آشنا و مرز های اعتقادی خود را بشناسند . پس به هر فردی توصیه میکنم حداقل این کتاب را مطالعه کند.

در مورد علامه عسگری نیز زبانم الکن هست از وصف ایشون ، ان شاءالله عنایت ایشون در هر دو دنیا نصیب بنده بشود.

سقیفه علامه عسگری

نام کتاب: سقیفه، بررسی نحوه شکل گیری حکومت پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)

نویسنده : علامه عسگری

به کوشش: مهدی دشتی

چاپ:1391

ناشر: انتشارات منیر

قیمت:11 هزار تومان