بسم الله الرحمن الرحیم

سال ها هست که کتاب خاک های نرم کوشک منتشر شده است ، این کتاب آنقدر معروف هست که فکر میکنم احتیاجی به معرفی من نداشته باشد ولی باز از سر ارادت به اوستا عبدالحسین برونسی بنده هم چند سطری مینویسم .

بر خلاف بقیه کتاب هایی که در حوزه ادبیات پایداری و شهدا نوشته شده است این کتاب به جنبه های اجتماعی و فردی  زندگی این شهید بزرگوار به تناسب پرداخته است . از نحوه برخورد با خانواده و فرزندان و فعالیت های انقلابی. همه ی این ها در کنار هم که قرار میگیرد تازه گوشه ای از قدر و مقام معنوی این شهید نشان داده میشود. چند وجه زندگی این شهید، من رو بسیار به خودش مجذوب کرد .اولا اخلاص بالا ، که به نظرم تمامی شهدایی که بعد از شهادتشان در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار میشوند به دلیل اخلاصشان هست. دوما آرامش این شهید در مواجه با مسائل زندگی که شاید هر کدوم از اینها ما رو از پا بندازه. داستان به دنیا آمدن فرزندشون و بعد هم فوت همان فرزند از قسمت های عجیب و فوق العاده کتاب هست نیز از جمله این مسائل است  سوما ارتباط معنوی ایشان با اهل بیت و قرآن در حالی که از سواد خاصی هم برخوردار نبودند. زندگی این شهید سرتاسر از عنایات معصومین (علیهم السلام) مملو است ؛ به خصوص ارتباط این شهید با حضرت زهرا. چهارما نحوه فعالیت های اجتماعی این شهید و کار هایی که برای این انقلاب انجام داده اند و این که خدمت به این نظام را عبادت میدانستند و از هیچ گونه کمکی دریغ نمیکردند با این که وضع مالی مناسبی هم نداشتند که این بخش سختی های زندگی نیز خودش حیرت آور است .

حضرت آقا در سال 1385 جمله ی فرمودند در مورد کتاب های شهدا و توصیه کردند کتاب خاک های نرم کوشک را بخوانیم و این خود وظیفه ای هست ، فارق از منفعتی که در خواندن کتاب هست .

نکته پایانی این که حضرت آقا در دیدار با فیلم سازان وکارگردانان سینما و تلویزیون این جمله را فرمودند و شاید این نیز خودش نکته ای باشد برای علاقه مندان به هنر ، که وارد حوزه ساخت فیلم برای شهدا بشوند که البته در چند سال اخیر به نظرم وضعیت بهتر شده است ولی حداقل من ندیدم فیلمی در رابطه با زندگی اوستا عبدالحسین برونسی ساخته بشه که واقعا نیاز هست.

نام کتاب: خاک های نرم کوشک

نویسنده:سعید عاکف

چاپ:1393(191)

ناشر : ملک اعظم

قیمت : 9500 تومان

پر تیراژ ترین کتاب دفاع مقدس بدون هیچ گونه حمایت رسانه ای!

خاک های نرم کوشک